Atpakaļ

Kas jāzina, ja savu karjeru vēlies veidot aģentūrā?

Joprojām valda stereotipi par sabiedrisko attiecību speciālista darbu un arī par sabiedrisko attiecību aģentūru un tajās strādājošo ikdienu. Taču par stereotipiem citu reizi. Šoreiz, kas jāņem vērā, ja savu karjeru plāno veidot sabiedrisko attiecību aģentūrā? 

Neskatoties uz to, ka pēdējo desmit gadu laikā nozarē ir notikušas būtiskas izmaiņas, ko sekmējušas gan pārmaiņas darba tirgū, gan kardinālas izmaiņas komunikācijas nozarē kopumā, ir lietas, kas paliek nemainīgas. 

Sabiedrisko attiecību aģentūras “Repute” valdes priekšsēdētāja Iveta Dzērve: " Uzskatu, ka tieši aģentūras ir vislabākā sabiedrisko attiecību talantu " kaltuve". Protams, ko gan citu es varētu teikt, ja pati sabiedrisko attiecību aģentūru vadu jau vairāk nekā divdesmit gadus! Taču, ja nopietni, neskatoties uz to, kur esi nolēmis attīstīt savu karjeru (aģentūrā, uzņēmumā vai valsts institūcijā), šajā profesijā karjeras lidojums būs tiem, kas apveltīti ar īpašo " piārista gēnu"." 

Kas jāņem vērā, uzsākot savu karjeru sabiedrisko attiecību aģentūrā?

Esam apkopojuši vairākus faktus, kas jāņem vērā, piesakoties darbā sabiedrisko attiecību aģentūrā. Ja, izlasot zemāk rakstīto, saproti, ka tas ir tieši par tevi, izcili! Sūti savu pieteikumu aģentūrām, pamatojot, kāpēc tieši tu esi labākais kandidāts (-e)!

#1 Laba rakstu valoda un vismaz vienas svešvalodas zināšanas ir pamata prasības katram, kas vēlas savu karjeru attīstīt sabiedrisko attiecību nozarē. Pašsaprotami, vai ne? Taču reālā dzīve ir skarba. Un ļoti bieži skarbs ir arī darbinieku atlases procesa rezultāts, kad vismaz 40% ienākošo CV pat nenonāk tālāk par epastiem pieļauto kļūdu dēļ. Jā, pareizrakstības filtru daudzi neiztur, jau aprakstot savu profesionālo dzīves gājumu. Protams, šīs prasības attiecas ne tikai uz tiem, kas vēlas strādāt aģentūrā.

#2 Zinātkāre un kompetence
Tev jābūt kompetentam sociālajos, ekonomiskajos, politiskajos procesos Latvijā. Un, protams, jāinteresējas, kas notiek ārpus Latvijas robežām.
“Saki, lūdzu, kas ir Latvijas Ministru prezidente?”
“Hmm, ministru, kas?” 
“Ministru prezidente.”
“Ziniet, es dzīvoju citā burbulī…”
Šis ir piemērs no kādas darba intervijas. Mēs ļoti respektējam katru burbuli, bet ja vēlies strādāt aģentūrā, tad burbuļa robežām jābūt gana plašām.

#3 Stresa noturība nav prasība tikai “uz papīra”
Nereti, lasot sludinājumus, par darba vakanci sabiedrisko attiecību aģentūrā, tiek uzsvērta “stresa noturība”. Ne velti, jo vārda tiešā nozīmē aģentūras ikdienā nozīmē, ka “darbs dzen darbu”, termiņi “spiež” un jādzēš kāds “ugunsgrēks”. Un, kur nu bez krīzes situācijām, kad jāspēj saglabāt miers, vienlaikus operatīvi reaģējot brīdī, kad klientam vajadzīgs atbalsts un pieredzē balstīts padoms. 

#4 Māka klausīties un dzirdēt
Jā, tieši saklausīt un sadzirdēt, ko klients saka un ko vēlas pateikt, bet nepasaka. Dažkārt burtiski ar nervu galiem jāspēj sajust, ka tieši šeit un tagad ir svarīga informācija, kas var tikt izmantota klientam par labu vai tieši pretēji. 

#5 Māka definēt prioritātes
Strādājot aģentūrā, tev nebūs iespēju lēnām, dienām ilgi kūcināt vienu darbiņu. Iespējams, tev vienlaikus būs vairāki klienti vai projekti no dažādām nozarēm. Līdz ar to jāvar operatīvi ne tikai ielēkt jaunā tēmā, bet arī to prasmīgi “uzlikt uz papīra”. Būs arī kampaņas, kas nozīmēs spēju vadīt un pārvaldīt daudzas iesaistītās puses, kas nereti var atrasties pat dažādās pasaules malās, turklāt ar visām pusēm jāstrādā vienlaicīgi. Var būt posmi, kad paralēli vadi vismaz divas šādas kampaņas, spītīgi ejot pretī uzskatam, ka multitaskings ir ilūzija. 

#6 Izglītība un pieredze
Lūk, šis ir sensitīvs jautājums. Tev var būt maģistra grāds komunikācijas zinātnē, bet bez praktiskas darba pieredzes jārēķinās, ka aģentūrā sākotnēji varēsi pretendēt uz starta pozīcijām. Ja vēlies strādāt sabiedrisko attiecību aģentūrā, pieredzei ir izšķiroša nozīmē, līdz ar to atklāts paliek jautājums, kā šo pieredzi uzkrāt? 
Teiksim, ja tevī patiesi ir sabiedrisko attiecību speciālista gēns, tad noteikti atradīsi iespēju, kā pievērst potenciālā darba devēja uzmanību tieši savai kandidatūrai. Ir daudzas organizācijas, kur jau studiju laikā vari kaldināt savas projekta vadītāja prasmes, līdz ar to – līdz ar profesionālā ceļa izvēli, asini savu pieredzi dažādos iespējamos veidos! 

Protams, šo sarakstu var vēl turpināt. Taču, domājams, arī ar iepriekš minēto ir gana, lai izsvērtu visus “par” un pret” pirms sūtīt savu CV uz aģentūru. Un, nesaņemot uzaicinājumu darba intervijai, vēlreiz un vēlreiz pārskatīt savu darba pieredzes un kompetenču aprakstu. 

 

 

 

Ir padomā kāds projekts?

Rakstiet vai zvaniet, lai vienotos par sadarbību ar “Repute”!