Izaicinājums: Drošības un aizsardzības jautājumi, reizēm pat neapzinoties, nonāk gandrīz katra cilvēka uzmanības centrā. Meklējot atbildes, šī tēma nereti rada satraukumu, jo rodas sajūta, ka esam uzzinājuši tikai daļu informācijas – to, kas biedē un kairina mūsu nervu sistēmu. Kā viltus ziņu un organizētu dezinformācijas kampaņu laikā Aizsardzības ministrija var nodrošināt uzticamu, operatīvu un plaši atpazīstamu ziņu portālu, un kā mudināt sabiedrību to apmeklēt? Turklāt, kā panākt, lai par jauno portālu runā arī mediji ar tikai viena pasākuma un komunikācijas kampaņas īstenošanu?
Ideja: Lai sasniegtu mērķi, Aizsardzības ministrija piekrita izmantot neierastu risinājumu– “Gorilla mārketingu” un “sniega bumbas” efekta radīšanu, lai raisītu kontrolētu intrigu sabiedrībā. Vispirms par portālu Sargs.lv runāja sabiedrība, un tikai pēc tam – Aizsardzības ministrija. “Sniega bumbas” efekts tika radīts, novietojot militāro tehniku pilsētvidē – Esplanādes parkā, tā radot neierastu un nedaudz biedējošu ainu. Kampaņas vēstneši sociālajos tīklos uzturēja kontrolētu intrigu, un sabiedrība sāka meklēt atbildes. Viņi tās atrada portālā Sargs.lv. Pēc intrigas atklāšanas, tajā pašā dienā tika rīkoti portāla atklāšanas svētki.
Pēc portāla atklāšanas mēneša garumā tika īstenotas dažādas komunikācijas aktivitātes – reklāmas kampaņa, sociālo mediju komunikācija, mediju attiecības, lai aicinātu cilvēkus portālu apmeklēt.
Rezultāti: Portāla atklāšanas pasākums tika plaši atspoguļots medijos – gan ziņu portālos, gan televīzijā. Ņemot vērā, ka galvenais Sargs.lv komunikācijas kampaņas mērķis bija veicināt lasītāju plūsmu uz portālu, mērķis tika sasniegts un pat pārsniegts jau pirmajās stundās pēc komunikācijas kampaņas uzsākšanas. Pirmajā portāla darbības mēnesī tas apmeklēts vairāk kā 115 000 reižu, tādā veidā liekot vismaz 31 000 cilvēku justies drošiem un zinošiem.
* Baltijas komunikācijas nozares konkursā “Mi:t&Links. Baltic Communication Awards 2020” kampaņa ieguvusi 2.vietu kategorijā “Valsts (publiskā) sektora kampaņa”.