Kā nezaudēt komandas spēku? – Sabiedrisko attiecību aģentūra „Réputé”

Kā nezaudēt komandas spēku?

Pandēmijas izraisītā krīze visus fakta priekšā nolika vienas dienas laikā. Sākotnējā romantika par darbu attālināti vai “citādu darbu” ar katru brīdi lika uzdot arvien vairāk jautājumus par iekšējo komunikāciju.

Cik daudz un ko teikt darbiniekiem? Kā motivēt komandu, strādājot mājas režīmā, lai nenonāktu pārstrādāšanās galējībā vai pretēji – neieslīgtu apātijā? Kā pateikt nepopulārus lēmumus un kāpēc šī krīze pēc būtības centrā izvirza darbiniekus?

#1Ieviešam precīzu informācijas apriti!
Sliktākais scenārijs, ko var piedzīvot ikviens darbinieks, ir jaunumu uzzināšana par savu darbavietu no medijiem. Par to, ka uzņēmums īslaicīgi pārtraucis darbu vai atlaidis darbiniekus. Diemžēl nepareiza komunikācija ar darbiniekiem un informācijas aprites problēmas ir starp biežāk pieļautajām uzņēmēju kļūdām, kuru sociālo tīklu laikmetā noslēpt nav iespējams. Negaidi “dzīvi pēc krīzes”, bet gan ievies tagad operatīvo saziņu ar komandu vadītājiem WhatsApp! Organizē iknedēļas telefonkonferences (Zoom, Skype, Microsoft team platformās) un pārliecinies par identisku praksi arī katrā komandā. Iekšējai apziņošanai katru rītu vai pēc nepieciešamības elektroniski izsūti jaunumu vēsuli (newsletter)!

#2 Attīstām scenāriju variantus!
Veselības krīzes daba liek izstrādāt scenārijus, jo neviens nevar pateikt, kā situācija attīstīsies. Vadītājiem nevajadzētu modelēt iespējamos uzņēmuma nākotnes darbības variantus vienatnē. Iesaisti komandu, analizē situāciju un saņem atgriezenisko saikni no kolēģiem. Komanda būs iesaistīta, racionāli sekos situācijai un daudz saprotošāk izturēsies pret lēmumiem, ja arī tie nesīs ilglaicīgākas pārmaiņas.

#3 Rūpes par darbiniekiem – pirmajā vietā!
Rūpēm par darbinieku veselību ir jābūt augstāk par biznesa interesēm. Pirms pārdot, jāatbild uz jautājumu, vai process ir organizēts, ievērojot augstākos drošības un piesardzības pasākumus. Negaidi, kamēr darbinieki vai klienti norāda uz nepilnībām klātienē vai sociālajos tīklos, proaktīvi rīkojies un galvenais – informē par ieviestajiem vai plānotajiem pasākumiem, lai darbinieki justos vajadzīgi un droši.

#4 Ikdienas rituāli attālināti.
Darbs attālināti nenozīmē, ka jāatsakās no tiem paradumiem, kas uzņēmumam bijuši. Kādreiz kopīgi izvingrojāties vai pirms sapulcēm iesildījāties ar prāta spēlēm? Pārnesiet šīs aktivitātes uz attālināto režīmu, lai darbinieki justu piederību komandai un varētu turpināt dalīties ar savu pieredzi! Ja sveicāt kolēģi dzimšanas dienā vai citos dzīves nozīmīgos notikumos, bet šobrīd esat apjukuši, kā to labāk izdarīt par pārsūtītu WhatsApp ķēdes vēstuli, visbeidzot ievies personīgu un drukātu kartīti, ko kolēģim piegādāt uz viņa mājas adresi un pārsteigt! Tiecieties ar kolēģiem arī virtuāli, sarīkojot virtuālo pikniku vai aizsāciet izaicinājuma spēli!