Katru dienu medijos lasām par Covid-19 slimības progresu, statistiku pasaulē, apturētiem biznesiem un cilvēkstāstiem, kuri krīzes ietekmē zaudējuši darbu. Kā šajā negatīvo ziņu jūrā pateikt vēl vienu negatīvu ziņu?
#1 Personīga ziņa nosūtīta e-pasta vietā!
Neatkarīgi no nozares un darbinieku skaita, jebkurā no gadījumiem darbinieku atlaišanas procesam ir viena mēraukla – cieņa un cilvēcība. Darbinieki ir pelnījuši, ka informācija par darba statusa maiņu tiek pasniegta sarunas laikā – klātienē vai telefoniski no pirmavota, jo baumas un minējumi darbu jau tā sarežģītajos apstākļos faktiski paralizē. Atklātība liecina par biznesa augstajiem standartiem, korporatīvo kultūru un ilgtermiņa skatījumu, apzinoties, ka vienā brīdī atkal uzņēmējs būs tas, kurš meklēs darbiniekus.
# 2 Strādāsim vairāk?
Galējības ir jebkuras krīzes izpausmes. Vienu krīze skar ar apjomu kritumu vai darbības apturēšanu, citu – ar strauju projektu kāpumu, kas nozīmē lielu darba slodzi. Jāatzīst gan, ka visi, kuri piedzīvo apjomu kritumu, strādā vairāk, lai noturētos “virs ūdens”, un vienā brīdī ir risks piedzīvot emocionālo izdegšanu. Kā motivēt darbiniekus brīdī, kad nākotne ir neziņas pilna? Pirmkārt, strādā pēc rīcības plāna – uzdevums, izpilde, termiņš. Otrkārt, sarindo prioritātes, jo arī pie lielas slodzes viens darbs ir svarīgāks par otru. Treškārt, sadali atbildības. Ja tagad esat mazāk, pārskati termiņus un esi precīzs ar uzdevumiem, atsakoties no nevajadzīgiem.
# 3 Ko darīt, lai darba dzīve būtu līdzsvarā?
Jā, tas ir izaicinājums lielai daļai darbinieku, jo līdz šim nav bijusi pieredze strādāt no mājām. Turklāt šobrīd strādāšanu pavada arī skolas vecuma bērnu mācīšanās no mājām. Lai motivētu darbiniekus, mudini ieviest precīzu dienas plānu, jo disciplīna palīdzēs gan noorientēties darāmajos darbos, gan savos dienas uzdevumos. Neaizmirsti, ka šajā laikā liela nozīme ir vadītāju līderības prasmēm iedvesmot un virzīt savu komandu par spīti grūtībām!