Kā pārdot digitālajā vidē? – Sabiedrisko attiecību aģentūra „Réputé”

Kā pārdot digitālajā vidē?

Tas ir jautājums, kas šobrīd nodarbina daudzus, ņemot vērā to, ka klātienes bizness lielā mērā ir pārcēlies uz interneta vidi. Arī tiem, kuri iepriekš ar to nesteidzās. Ar ko sākt pakalpojuma vai produkta virzīšanu digitālajā vidē?

#1 Sakārto savu digitālo “izskatu”
Pirmais ieraksts par tevi internetā atstās būtisku ietekmi gan uz esošajiem, gan potenciālajiem klientiem, it īpaši tagad, kad tik daudz laika pavadām “sērfojot”. Izvērtē, kurā kanālā atrodas tava mērķauditorija un pārliecinies, ka arī tu esi šajā platformā. Nereti uzņēmumi rada lapas visos iespējamajos komunikācijas kanālos pat neizvērtējot, kādi būs tā ieguvumi. Vāji veidotas, pustukšas lapas var radīt maldīgu un pat negatīvu priekšstatu par uzņēmumu. Tāpēc būtiski izvērtēt, kur atrodas mērķauditorija un caur šo kanālu to efektīvi sasniegt. Ja tev jau ir uzņēmuma mājaslapa, sociālo tīklu profili, Google My Business vai citas biznesa platformas, tām jākalpo kā uzticamam informācijas avotam. Tāpēc pārliecinies, vai tajos pieejama aktuālā kontaktinformācija par uzņēmumu, vai visos kanālos saturs ir aktuāls un vienots. Ja šādu profilu līdz šim nav bijis – tad ir pienācis īstais laiks tos izveidot, kur ar tevi var iepazīties un kur esi sasniedzams, lai uzrunātu savus klientus.

#2 Piedāvā savai mērķa grupai daudzpusīgu saturu
Atbildi uz jautājumu – ko par tavu produktu vai pakalpojumu gribētu uzzināt tavs klients? Savus informatīvos kanālus nav vajadzības piebāzt ar informāciju, tāpēc radi saturu, kas sniedz atbildes uz jautājumiem, kurus tavi klienti vēlētos zināt un to arī publicē. Tik vienkārši. Vienkāršais ir jaunais skaistais – piedāvā to, kas tavam klientam tiešām būs noderīgs, pieturoties pie minimālisma.

#3 Pārcel pārdošanu uz online
Mūsdienas gandrīz jebko var pārdot tiešsaistē un tas uzreiz nenozīmē, ka tev ir jāizveido online veikals vai jāiegulda daudz līdzekļu pārdošanai digitālā vidē. Pārdošanu vari veikt, piemēram, sociālo mediju kanālos – izveido fotogrāfiju ar savu produktu un pievieno aprakstu, piedāvā tiešsaistes konsultāciju ar saviem ekspertiem, radi video. Iespējams, šis ir arī īstais laiks, lai uzsāktu sadarbību ar jau kādu esošu interneta veikalu, kur savu produktu/pakalpojumu pārdot.

#4 Pārliecinies par savas komandas digitālajām prasmēm
Tavai pārdošanas komandai ir jābūt gatavai strādāt jaunajā vidē, tāpēc pārliecinies, vai tai ir pieejami digitālie rīki saziņai ar klientiem (piemēram, Zoom, Microsoft Teams un citas) un kādas ir to zināšanas par tiem. Ja nepieciešams, uzrīko īsas apmācības, tajās iekļaujot pašu galveno.

#5 Informē, ka esi pieejams digitāli
Vai tavi esošie un potenciālie klienti zina, ka esi pieejams digitālā vidē? Informē par to un aicini sekot līdzi izveidotajos kanālos, nosūtot personīgu ziņu, kā arī publicējot informāciju savās biznesa platformās. Savukārt tajā brīdī, kad aicini tikties virtuāli, neatstāj neatbildētas vēstules un atbildi uz klientu jautājumiem!

#6 Esi pamanāms – neliels reklāmas budžets noderēs!
Lai virzītu klientus pie tava produkta un pakalpojuma, tev ir jābūt pamanāmam. Tāpēc neliels reklāmas budžets, īpaši šajā informācijas pārbagātības laikā noderēs, piemēram, īstenojot Facebook vai Instagram reklāmu.